Let's start in Bangkok! - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Paul en Saya - WaarBenJij.nu Let's start in Bangkok! - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Paul en Saya - WaarBenJij.nu

Let's start in Bangkok!

Door: Saya

Blijf op de hoogte en volg Paul en Saya

16 December 2012 | Thailand, Bangkok

Backpack: check
Paspoort: check
Zonnebril: check!

Oké, daar gaat ie dan..! Het vliegtuig in! Onze eerste bestemming, Bangkok! 's morgens om 07.50 locale tijd komen we aan, maar voor ons gevoel is het dus.. 01.50u. Tijd om naar bed te gaan zou je zeggen. Maar we hebben ergens gelezen dat je 'gewoon met de locale tijd mee moet gaan, om een jetlag te voorkomen. Goed, doen we. Nu eerst even uitstippelen waar we gaan overnachten, het wordt midden in het centrum want dan zijn we lekker dichtbij alles! Met de Backpack op onze rug en een heeeeerlijke temperatuur wandelen we door de straten van Bangkok! Wooow wat een groooote stad. 5 baans wegen, staddelen zo groot als dorpen en wolkenkrabbers zo hoog hebben we ze nog niet gezien. Aangekomen bij ons (eenvoudige) hotelletje, kunnen we het toch niet laten om ‘even’ een dutje te doen… Gelukkig hadden we de wekker gezet, anders zouden we nooit opstaan! ;-) Whoopsss.
’s Middags gaan we op pad en worden direct al staande gehouden door een vriendelijke Tuk Tuk driver. ‘Tuk Tuk! We are you going?” Uhhh, don’t know, we just arrived!’ Hij brengt ons wel even naar een aantal bezienswaardigheden. We onderhandelen en krijgen een nice price. Oké doen we! Eerst een prachtige tempel, erg mooi. Daarna brengt hij ons naar een tailor, want als we ‘only looky-looky’ doen, dan krijgt hij gratis gasoline… Paul ziet het niet zo zitten, maar ik voel me een beetje ongemakkelijk, maar de gunfactor is er wel. Daarna rijdt hij ons naar de River Phraya, daar kunnen we voor veel-te-veel geld met een privat longtailboot 60 minuten varen. We vinden het te duur en draaien ons om. De tuk-tuk chauffeur vraagt wat er aan de hand is en loopt vervolgens met ons mee om een goede prijs te onderhandelen. A fijn, voor een mooie korting dan toch de boot op! Jaaaa! Leuk!! In het zonnetje, vanalles te zien. We weten de namen niet van de mooie tempels en de bezienswaardigheden die we zien maar we maken gewoon veel foto’s, dan hebben we die in ieder geval op de camera! ;-)
Daarna worden we afgezet bij Wat Pho, waar we eerst lekker wat drinken en Pad Thai eten. Onze eerste Thaise maaltijd smaakt erg goed!
Daarna Wat Po, een prachtige tempel met een 46 meter lange en 15 meter hoge liggende Buddha. We lopen verder en komen in een grote tempel. Daar is een monnik een ‘lezing aan het geven. Er wordt ons vriendelijk gevraagd of we ook willen gaan zitten. Erg bijzonder om dit bij te wonen. We zijn dan ook erg nieuwsgierig wat de monnik allemaal zegt.
’s Avonds laten we ons heerlijk masseren en na deze lange dag kruipen we heerlijk ons bedje in.
De volgende morgen worden we moeizaam wakker. Toch maar ontbijten, om daarna maar weer terug naar bed te gaan, hoewel we weten dat dit ‘eigenlijk’ niet goed is. Hello Jetlag! ’s Middags gaan we naar de Vietnamese ambassade om onze visums voor Vietnam te regelen. Daarna zetten we ons op een heerlijk terras, smoothie, Singha beer please! De vakantiestemming komt ons langzaam tegemoet.
Wat gaan we de komende dagen doen? De lonely planet wordt erop losgeslagen. So much to see, so much to do!
Daarna terrasje, cocktails, Singha... Ohw is het al zo laat…?

Vandaag hebben we een heerlijk relax dagje aan het zwembad gehad. Even niks, tot rust komen. We merken dat we echt moeten gaan ontstressen. Ik zal jullie op de hoogte houden wanneer dat het geval is! ;-)

Morgen halen we onze visums op en verlaten we Bangkok. We gaan langzaam naar het zuiden, om op 24 december op Koh Phangan aan te komen.

Liefs,

Paul en Saya

• 16 December 2012 - 22:33

Rayz:

He SAAY en Paul klinkt nu al goed en op de foto te zien rijden ze daar ook aan de linkerkant. Ik maak dat nu hier in Engeland ook voor het eerst mee. Ik ben er na een week nog niet aan gewend geraakt. Los van dat zijn er een heleboel verschillen tussen jullie bestemming en die van mij te noemen :P maar ik heb het hier prima. Ben bij Carlos en dat is het belangrijkste. Geniet lekker van de warmte en al het mooi wat jullie zien. Dikke knuffel vanuit het koude Engeland....maar gelukkig minder koud en regenachtig dan ons kikkerlandje. We zitten aan zee dus alles waait snel over :) Maar eigenlijk is alles onder de 20 graden te koud hahahahaha.

• 19 December 2012 - 18:46

Bianca Van Voorst:

ow, hoi Saya en Paul!!! Ik hoorde net van Lai dat jullie en soort waar-ben- ik- nu-ding hadden aangemaakt; wist ik niet !! leuk, kus, joepie, contact!!!!!!!!!!! veel kus, veel plezier, nice pics!!!!!!!!!! waar ben je nu??xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx

• 20 December 2012 - 10:57

Amé:

Yeaahh!! Fijn om te lezen dat jullie het zo goed bevalt!!! Mooi he! Lekker genieten met z'n 2en en nog wat meer van die heerlijke massages en singhas nemen dan komt de relaxheid vanzelf ;) Heeeeel veeeeel plezier moppies!! Liefs xx