Gibbon Experience in Laos: absolutely amazing! - Reisverslag uit Ban Houayxai-Noy, Laos van Paul en Saya - WaarBenJij.nu Gibbon Experience in Laos: absolutely amazing! - Reisverslag uit Ban Houayxai-Noy, Laos van Paul en Saya - WaarBenJij.nu

Gibbon Experience in Laos: absolutely amazing!

Blijf op de hoogte en volg Paul en Saya

09 Februari 2013 | Laos, Ban Houayxai-Noy

Aangenaam kennis met jullie te maken, mijn naam is Jane en naast mij zit mister Tarzan himself :-) We wonen in de middle van Bokeo Nature Resserve in het noorden van Laos, in een tree-house op 40meter hoogte!

Ja mensen, we zijn net terug van de “Gibbon Experience”. Nou ik kan jullie vertellen, wat WAAN-WAAN, ontzettend ZINNIG! Wooooaaaww echt BRUUT! We hebben ontzettende genoten van dit reuze avontuur!

We zijn ’s ochtends om 8.00u gestart met een best wel zware trek door de jungle van 2 uur. Het ging á la 25% omhoog en een lekker tempo erin (we hadden immers getekend dat we ‘fit to fly’ waren). Toen kwam de eerste zipline…. Voor mensen die nu denken: waar heeft ze het over? Stel je voor: een staaldraad gemonteerd aan een dikke boom, welke verbinding heeft met een andere boom, zo’n 600meter verderop! Je hebt een tuigje om je heupen en bovenbenen, met daaraan een katrol, welke je op de draad zet. Dan ga je ‘zitten’ en….. glide your way down the jungle baby! OH MY GOD! Dat gaat HARD! Adrenaline-kick, energy boost, heart attack, kippenvel, tril-seekers adventure all inclusive!!!
We ziplinen ons naar de diepe jungle, ver weg van de bewoonde wereld. En dan daar, midden in de jungle op 40 meter hoogte: ons tree-house! Waar we de nacht zullen verblijven. Nou jongens, ons geluk kan niet meer op! Wat is dit fantastisch: de enige manier waarop je in het tree house kunt komen en wegkomen is middels de zipline. Het is voorzien van alles: opgemaakte bedjes, een klein keukentje met aanrecht en drinkwater uit de kraan, wat gezuiverd wordt vanuit de river, een badkamertje met toilet en zelfs een douche! En wat een uitzicht, je kijkt over de boomtoppen heen, stunning! Er wordt een heerlijke lunch voor ons bereid, vers fruit, bio-thee en pindakoeken.

We staan natuurlijk te trappelen van de pret,dus zetten het weer op een lopen en ziplinen ons door het dolle, we krijgen er geen genoeg van!
Bij zonsondergang keren we terug naar ons huisje en daar staat een heerlijke maaltijd voor ons klaar. Smullen! We kletsen nog wat na, zijn gefascineerd door de vele sterren aan de hemel en genieten van de geluiden uit de jungle. Daarna is het tijd om lekker te gaan slapen, om 21.00u zijn we helemaal K.O.

De volgende morgen staan we al vroeg op, krijgen een heerlijk ontbijtje en maken ons klaar voor de trek en je raadt het al: we ziplinen een gat in de dag! Wow, echt heel bijzonder om dit mee te mogen maken! Ik kan alleen maar zeggen hoe blij we zijn, deze ervaring moesten we gewoon even met jullie delen! Hopelijk lukt het om filmpjes erbij te zetten, dan hebben jullie een korte impressie van hoe het ongeveer was :-)

Veel liefs,

Tarzan en Jane

• 10 Februari 2013 - 15:30

Marly:

Gaaaaaaaaaf!!!!

• 11 Februari 2013 - 09:53

Bianca Van Voorst:

Klikt ontzettend goed! Ik ben verliefd op die boomhut! Via de filmjes lekker meezippen!! Gaaf.Veel avonturen nog, dag schatjes,xx

• 11 Februari 2013 - 12:42

Mieke:

wow, dat wil ik ooook.
    Wat een utzicht. geniet ze nog.
    kus Mieke

• 12 Februari 2013 - 11:02

Madelon:

Ziet er supercool uit !!!!!