Laidback Island Life - Reisverslag uit Ko Pha-Ngan, Thailand van Paul en Saya - WaarBenJij.nu Laidback Island Life - Reisverslag uit Ko Pha-Ngan, Thailand van Paul en Saya - WaarBenJij.nu

Laidback Island Life

Door: Saya

Blijf op de hoogte en volg Paul en Saya

01 Januari 2013 | Thailand, Ko Pha-Ngan

Ja mensen, het mag van de daken geschreeuwd worden: we zijn de afgelopen week heerlijk aan het relaxen geweest, ontstresst en we zijn nu zelfs lui! Wauw! En het bevalt ons goed :-) We hebben ons volledig overgegeven aan het laidback island life, van Koh Phangan.

We hebben kerstmis gevierd met Nina en Kim, heel bijzonder trouwens om kerst in 30 graden te vieren. We moeten eerlijk bekennen dat kerstmis vrijwel langs ons heen is gegaan. Hier zeggen de mensen ‘Melly clismes en a heppie niew year’ voordat het 31 december 0.00u is. Heel grappig, want het nieuwe jaar is dan nog niet begonnen. Verder hebben ze niet zo goed begrepen hoe een kerstsfeer te brengen, maar heey, het is dan ook enkel voor de touristen!

Ik heb op mijn to-do-lijstje de beruchte fullmoon party mogen afvinken! Heheh! Voor degene voor wie dit feest niet bekend is, dit festival is wereldwijd bekend en vindt plaats op Haad Rin Beach (sunrise beach) Het wordt gevierd wanneer het volle maan is… en ook wanneer het halve maan is… en ook wanneer het ‘black moon’ is… en tussen deze manen in zijn er feestjes in de jungle, bij de waterval, op een boot, cruise, noem maar op.. kortom: er is hier altijd feest! Ongelooflijk! En als je denkt om 6uur lekker naar bed te gaan, begint het volgende feest (afterparty) ergens op het strand tot 18.00u! Gekkenwerk. Het was deze week dan ook keihard overleven zullen we maar zeggen. Nee mensen, het leven van een echte Phanganist(a) gaat niet over rozen! ;-) We hebben het er dan ook flink van genomen en hebben heerlijk met onze voeten in de zee gedanst tot de zon opkwam.
Verder hebben we de hele week heerlijk rondgecrosst op het eiland met onze scooter. De wegen zijn hier werkelijk levensbedreigend zo gevaarlijk. De bergen zijn zo stijl, dat ik een gespierde kont heb gekregen van het omhoog lopen, ‘ein knackigen Arsch’ zoals Kim dat mooi zegt!
Naast het relaxen en partyen zijn we ook naar het Ang Thong Marine park gegaan. Op ongeveer een uur varen van dit eiland bevindt zich een national park, met tal van kleine, onbewoonde eilanden. Ze kunnen allemaal in de reisgids van wereldwonderschone-plaatsjes op deze aarde, allemachtig wat een paradijs! De gids vertelde ons: 'We're going to monkey-island'. Op een gegeven moment wees hij met zijn vinger: "There, there is monkey island, you see?" Tja, waarom vaart de kapitein er dan niet naartoe? 'No, you see a monkey?" Uhhh ja, maar niet van zo'n afstand! "Noo noo, you see a monkey in the rocks!" Ooooowwkeeeej, dat bedoelt ie dus (check de foto en vindt de aap). Verder hebben we gesnorkeld en dat was adembenemend. De mooiste gekleurde vissen van diverse formaten zwemmen om je heen, wow!

Vandaag is onze laatste dag hier op het eiland. Ik ben helaas snotverkouden en heb een hoofd alsof er een kokosnoot op gevallen is ‘Aaaahh you had too much party?!!!’ krijg ik naar mn hoofd geslingerd door de eigenaresse van onze bungalow. Tja, daar zou ze best eens gelijk in kunnen hebben…

Onze plannen: morgen varen we naar Koh Tao, eilandje hier naast en daar gaan we….. (tromgeroffel)… ons PADI-duikbrevet halen!!! Jaaaa mét snotneus én verstopt hoofd! Yes!!! We zullen eerst 2 dagen video’s en theorie krijgen. Op dag 3 oefenen we in het zwembad en in de middag en op dag 4 gaan we dan 18meter diep duiken! We kijken er ontzettend naar uit, maar ik vind het tegelijkertijd heel erg spannend. We zullen jullie in ons volgend reisverslag hier meer over vertellen!

Dan rest ons nog het volgende:

Wij wensen jullie allemaal een heel mooi, tropisch, liefdevol, spannend en vooral gezond 2013 toe! Dat jullie dromen uit mogen komen! Durf die stap te wagen, bij twijfel, altijd doen!

Veel liefs,

Paul en Saya

• 02 Januari 2013 - 20:28

Jeroen:

Leuke en spannende reisverslagen,
    Echt gaaf.
    Nog de beste wensen voor 2013 en geniet ervan.
    Groeten
    Jeroen, karin, ties&pleun

• 05 Januari 2013 - 13:41

Madelon:

Hey backpackers, voor jullie ook een heel goed 2013! Vooral blijven schrijven Saya, het is echt zo leuk om te lezen wat jullie allemaal meemaken :) Veel plezier en succes met het behalen van jullie duikbrevet! Hartelijke groet, Madelon.

• 06 Januari 2013 - 15:37

Amé:

Skatties wat maken jullie toch prachtige dingen mee. Genieten op en top!! Hoop dat je verkoudheid een beetje beter is mop! Have fun!! X

• 06 Januari 2013 - 22:37

Petra Luyckx:

Ha, die Saya & Paul. Ik heb zojuist jullie reisverslagen gelezen en lees dat jullie nu wel in een heeeeel andere wereld zijn beland. Paul, fijn dat je weer helemaal bent opgeknapt en weer verder kunt genieten van de reis in dit wondermooie land samen met Saya.
    Wat een mooie foto's, ze spreken voor zich. Om jaloers op te worden. De vakantie van Florent en mij zit er nu weer op. Wat gaat dat snel. Dus geniet van ieder moment!!! Wij hebben het geweldig gehad in Egypte. Ik gloei nog na van deze mooie ervaring en Florent heeft direct een nieuwe vakantie geboekt. Eind mei gaan we naar Turkije. Ja, we doe maar ruig. Het leven is om van te genieten, werken doen we tussendoor wel he Saya. Florent en ik wensen jullie een gezond, liefdevol, supper en knallend 2013 toe!
    Liefs, Petra.

• 06 Januari 2013 - 23:19

Ebby Van Holland:

Heey schatjes,

Wat leuk om jullie zo te kunnen blijven volgen!

Een goed 2013 gewenst en hoe ons op de hoogte van jullie avonturen.

Liefs,

Familie van Holland